Mår bra!

Jag trivs väldigt bra med denna kosthållning. Ekvationen är enkel och gör att jag inte vill äta onyttigheter. Skulle jag ändå bli sötsugen så är medicinen att äta något proteinrikt; en skål keso, ett ägg, lite skinka, och vips så försvinner sötsuget. Där har jag följt min målsättning i kontraktet, mellanmålen är viktiga.

Nu är det dag tretton och jag är så duktig så. Min kropp mår bra och klyschigt som det är så orkar jag mycket mer. Tvätta mastodonttvätt tillexempel, två dagar i tvättstugan och ett halvt tvättmedelspaket senare så känns det helt okej. Jag kan gå 350 meter också. Det gjorde jag nämligen idag, med min GI frulle i magen.

Dag tretton som sagt. Imorgon vägning nummer två. Förra fredagen hade jag inte gått ner ett kilo. Men det är okej. Jag har ingen brådska. Äter min keso och broccolisoppa och är förnöjd.

Trevligt att väga sig innan helgen. Då räcker motivationen veckan ut!

Dags för simning snart tror jag.

1 kommentar

Under Uncategorized

Ett svar till “Mår bra!

  1. mamma

    Älskade Anna, tänk vad du klarar av. Beundrar dig!

Lämna en kommentar